Bytte mobiloperatør? Det er lettere enn du tror

Bytte mobiloperatør? Det er lettere enn du tror

Lene Buch

03. nov 2022

Å bytte mobilabonnement skal ikke være noe styr. Kanskje tenker du at det vil ta mye tid? I en travel arbeidshverdag er det lett å tenke at det er komplisert og tidkrevende. Men hva om vi forteller deg at det faktisk ikke er det?

Det er faktisk veldig enkelt, mye enklere enn de fleste tror! Vi har laget en liten guide til deg som vurderer å bytte abonnement over til Nortel. Det er nemlig trygt og enkelt å bli kunde, og være kunde, hos Nortel.

 

Hva skjer først?

Det første som skjer, er at du er i dialog med en av våre trivelige selgere. Her blir du møtt med godt humør og kunnskap om våre produkter og løsninger. Sammen blir dere enige om en løsning som passer deg og din bedrift. Når dette er i boks vil du få tilsendt en kontrakt som du signerer. Du kan også gjøre det så enkelt som å bestille abonnement selv, men vi vil likevel ta kontakt med deg for å forsikre oss om at alt stemmer før vi setter i gang overføringen til oss.

 

Kontrakten er signert, hva nå?

I dette steget her skjer det egentlig en masse greier, men det viktigste er at du ikke trenger tenke på noe som helst. Nå er det leveranseavdelingen vår sin tur. Her sitter det dyktige, tekniske Nortel medarbeidere som ordner alt i kontrakten, og bygger bedriftsnettløsning om dette er noe dere har bestilt.

Telefonnumrene som skal flyttes over til oss blir automatisk avsluttet hos nåværende operatør. Det eneste som kan være greit å tenke på er om bedriften har mobile bredbånd hos eksisterende operatør, de blir nemlig ikke automatisk avsluttet. Bortsett fra det er det faktisk fint lite du trenger tenke på når det gjelder overgangen til Nortel.

Det neste som skjer er at du mottar en SMS, her står alt du trenger å vite om bytte av SIM-kort. SIM-kort kommer i posten, men også her kan det faktisk gjøres enda enklere! Vi tilbyr nemlig eSIM. Kort forklart er eSIM et elektronisk SIM-kort. Du trenger da altså ikke å sette inn et fysisk kort i telefonen din. Enkelt og greit.

 

Det nærmer seg dato for overføring av nummer, hva gjør jeg?

Egentlig ingenting. Sett deg ned, slapp av og vent på SIM-kortet ditt som kommer i posten. Din eneste jobb er å bytte SIM-kort på tid og datoen som du har fått tildelt for overføring av nummer.

Men hva om bedriften skal ha sentralbordløsning? Å være kunde hos Nortel skal være enkelt, derfor fikser vi sentralbordet for deg akkurat slik det skal være. Både apper og systemer er enkle i bruk, og vi har brukerveiledninger og opplæring slik at du og dine ansatte lærer dere å håndtere det nye sentralbordet. Det beste av alt er at du kan ta med deg jobben overalt med appen vår, da har du nemlig sentralbordet rett i lomma!

 

Vi har et grenseløst bra team som sitter klar til å hjelpe deg!

Om du skulle ha noen spørsmål eller har fått flere ansatte før overflyttingen til Nortel, sitter vårt supportteam klar til å hjelpe deg. Hos oss slipper du å bruke tiden din på lange telefonkøer og chatting med roboter som ikke skjønner hva du trenger hjelp til. Hos oss får du nemlig en svartid på maks 30 sekunder på telefon, og du kan alltid chatte med ekte mennesker på nettsiden vår. Det vil si at du alltid får den hjelpen du trenger- kjapt og enkelt.

 

Ikke Nortel kunde enda?

Har du spørsmål om Nortel, våre abonnement og tjenester? Les mer om abonnementene våre, eller book tid til en uforpliktende samtale med våre bedriftsrådgivere

Les om våre mobilabonnement