jobb-tilbake-fra-ferie

Forbered bedriften til hverdagen igjen

Forbered bedriften til hverdagen igjen

Lene Buch

15. aug 2022

Plutselig var ferien over, og alle samles på jobb igjen. Høstens oppgaver står for tur, og vi gir deg 5 gode tips for å gjøre overgangen mellom ferie og hverdag litt enklere for bedriften.

  • Samle teamet ditt
    Under ferieavviklingen i en bedrift kan det ofte gå lang tid mellom hver gang man ser hverandre. Noen går ut i ferie samtidig som noen andre kommer tilbake. Om dere har tid og mulighet kan det være en god ide og samle bedriften (eller bare en og en avdeling). Ta en liten gjennomgang på hva som har skjedd siden sist, og hva som skal skje framover. Det er verdt å ta seg tid til å oppdatere hverandre, og samtidig legge en plan og sette mål for veien videre. I tillegg er det jo kjekt å høre hva kollegene din har brukt ferien på, og dele minner og opplevelser fra de siste ukene. 

 

  • Sørg for å fjerne autosvar på mailen
    Om du var en av de som satt opp autosvar på mailadressen din med beskjed om at du er på ferie, må du huske å fjerne denne når ferien er over. Med mindre den ble satt opp med en tidsfrist, da trenger du ikke gjøre noe.

 

  • Sjekk at sentralbordet er aktivt
    Hvis det er blitt gjort endringer i åpningstidene og lydmeldingene på bedriftens sentralbord kan det være greit å ringe sitt eget hovednummer etter ferien for å sjekke at alt er tilbake som normalt. Har du bedriftsnettløsning gjennom Nortel og du opplever at noe ikke stemmer er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

 

  • Ha nok data
    Bruker de ansatte mye tid utenfor kontoret? Sørg for at alle har nok data, så har dere en ting mindre å bekymre dere for. Alle våre abonnement har full Telenor-dekning, og vi hjelper deg gjerne om du er usikker på hva du skal velge. Abonnementet vårt Grenseløs gir deg hele 10 GB hver dag, og kombinert med høy hastighet og Telenor-dekning kan du være helt trygg på at du har både dekning og data som får deg gjennom hverdagen fra morgen til kveld.

 

  • Ta kontroll over mobilforbruket  
    Som administrator i bedriften, kan du få full kontroll over forbruket til dine ansatte med Min Bedrift. I Mitt Nortel appen får hver enkelt ansatt oversikt over eget forbruk, og kan blant annet kjøpe ekstra datapakker om de skulle trenge det. I tillegg til datapakker som passer de fleste behov, har vi også en del tilleggstjenester som kan være nyttig. Visste du at vi har multisim som gjør det mulig å knytte hele 6 datakort og 3 tvillingkort til et abonnement? Datakort kan for eks. puttes i en trådløs reiserouter, og på denne måten har du data til alle enhetene dine på farten. I tillegg har vi også  eSIM, data rollover,og mobilforsikring, som enkelt kan aktiveres ved å ta kontakt med oss.

 

Les mer om Grenseløs